01.03.2023

Stellantis ve Koç Holding, Tofaş'ı Güçlendiriyor ve Türkiye'deki Ortaklığını Geliştiriyor

12 dk

  • Türkiye'deki tüm Stellantis markalarının ticari faaliyetleri Tofaş çatısı altında toplanarak, Tofaş ile birlikte tüm Stellantis markaları ve segmentleri için artan sinerji ve değer yaratımı sağlanması hedefleniyor.
  • Stellantis, 2025 yılı başından itibaren üretime başlama hedefiyle, beş marka için planlanan hem orta boy hafif ticari araç hem de binek otomobil versiyonları olan yeni “K0” üretimini Tofaş'a tahsis edecektir.
  • Mevcut Doblo üretiminin ise Temmuz 2023'te “K0” modelinin üretim hatlarında çalışmaya başlanıncaya kadar devam etmesi planlanıyor.
  • Mevcut Fiat Egea/Tipo projesi 2025 yılı sonuna kadar uzatılacaktır.
  • Stratejik iş birliği, müşteri odaklı ve endüstri lideri ürünleri müşterilere daha verimli bir şekilde ulaşmasını sağlayacaktır.
İSTANBUL, 1 Mart 2023 – Koç Holding ve Stellantis N.V. müşterilere ve iş ortaklarına sınıfının en iyisi ürün ve hizmetlerin verimli bir şekilde sunulması, Türkiye'deki operasyon potansiyelinin artırılması amacıyla mevcut Tofaş ortak girişimlerini daha da genişletme ve büyütmeyi hedeflediklerini açıkladı.

Bugün imzalanan yeni stratejik anlaşma ile Tofaş, Stellantis Türkiye dağıtım şirketi Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.'nin sermayesinin tamamını satın alıyor. Sonuç olarak, Türkiye'de dağıtıma sunulan tüm Stellantis markaları - Alfa Romeo, Fiat, Citroën, DS Automobiles, Jeep®, Maserati, Opel ve Peugeot - Tofaş tarafından dağıtılacak.

Türkiye'deki tüm faaliyetlerin iki güçlü hissedarın desteğiyle tek bir çatı altında toplanması, dünya çapında ticari faaliyetlerde, üretimde ve Ar-Ge'de benzeri görülmemiş sinerjilere izin verirken, Türk tüketicisine daha geniş ve verimli ürün ve hizmetler sunmanın da yolunu açacaktır. Tofaş'ın potansiyelini daha da ileriye taşımak için yeni iş fırsatları da ufukta belirmektedir.

Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu “6 Şubat’ta yaşadığımız deprem felaketinin yaralarını sarmayı sürdürüyor, üzerimize düşeni kararlılıkla gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Bu zor dönemin atlatılmasında ülkemize yapılacak yatırımların büyük önem taşıdığına inanıyoruz. Bu stratejik yatırım; üretim hacmi, ihracat performansı ve ar-ge yetkinlikleri ile şirketimiz Tofaş’ı otomotiv sektöründe çok daha önemli bir noktaya taşıyor. Türkiye otomotiv sektöründe lider konumundaki Tofaş, bu yeni yatırım ile hedeflerini büyütüyor ve iddiasını güçlendiriyor. Böyle zor bir süreçte gerçekleşen bu umut verici anlaşma topluluğumuzun ve ortağımızın ülkemize olan inancını da bir kez daha teyit ediyor. Ortaya çıkacak katma değer ile ülkemizin otomotivdeki rekabet gücünün artmasına hizmet etmeyi sürdüreceğiz” dedi.

Stellantis CEO'su Carlos Tavares ise "Türkiye, Orta Doğu ve Afrika'da lider bir pazar payına ulaşmaya çalışırken, uzun vadeli stratejik planımız olan Dare Forward 2030'da kritik bir rol oynuyor" dedi. “Koç ile ortaklığımızı derinleştirmek sinerji yaratacak, değeri artıracak ve tüm segmentlerdeki Stellantis markaları için pazar potansiyelini büyütecektir. Türkiye'nin önde gelen sanayi kuruluşlarından biri olan Tofaş ortak girişimimiz, önemli üretim ve Ar-Ge merkezlerimizden biridir. Türkiye'nin karşı karşıya olduğu mevcut acı verici süreçte, sürdürülebilir bir geleceği umutla ve dayanıklıkla yeniden inşa etme kapasitesini dünyaya gösteren bir ülkede liderlik rolümüzü 50 yılı aşkın geçmişimizin ötesine taşıyacağı için bu anlaşma üzerinde çalışan ekiplere en içten teşekkürlerimi sunuyorum” açıklamasında bulundu.

Anlaşma ayrıca şunları da özetlemektedir:

• Stellantis, 2025 yılı başından itibaren üretime başlama hedefiyle 5 marka için planlanan hem orta boy hafif ticari araç hem de binek otomobil versiyonlarında “K0” modelinin üretimini Tofaş'a tahsis edecek.
• Mevcut Doblo üretiminin, Temmuz 2023'te “K0” modelinin üretim bantlarında çalışmalar başlayıncaya kadar devam etmesi planlanıyor.
• Mevcut Fiat Egea/Tipo projesi 2025 yılı sonuna kadar uzatılmıştır.
İlgili rekabet otoritelerinin onayı da dahil olmak üzere gerekli düzenleyici onaylara tabi olacak işlemin 2023 yılının ikinci yarısında tamamlanması beklenmektedir.
 
###
 
Stellantis Hakkında
Stellantis N.V. (NYSE: STLA / Euronext Milan: STLAM / Euronext Paris: STLAP) dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden ve ulaşım tedarikçilerindendir. Aralarında Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move ve Leasys gibi köklü bir geçmişe sahip ikonik markalar, yenilikçi ürün ve hizmetler konusunda vizyon sahibi kurucuların ve günümüz müşterilerinin tutkusunu yansıtıyor. Çeşitlilikten güç alarak, yarının ulaşımını şekillendiriyor ve tüm paydaşlarını ve faaliyet gösterdiği topluluklar için hem katma değer yaratıp aynı zamanda en büyük şirket değil, en büyük sürdürülebilir teknoloji ulaşım şirketi olmayı hedefliyoruz. Daha fazla bilgi için: www.stellantis.com

Koç Holding Hakkında
Temelleri 1926 yılında atılan Koç Holding, Türkiye’nin en büyük ve başarılı şirketler topluluğundan biri olarak faaliyetlerini sürdürmektedir. Fortune Global 500 sıralamasında yer alan tek Türk şirketidir. Enerji, otomotiv, dayanıklı tüketim ve finans sektörlerinde sahip olduğu güçlü rekabet avantajlarıyla lider pozisyonlara sahiptir. Koç Topluluğu kombine gelirleri, ihracatı, yarattığı istihdam, ödediği vergiler ve toplam piyasa değeri ile Borsa İstanbul’dan aldığı payla Türkiye’nin en büyük sanayi ve hizmet şirketleri topluluğudur. Milli gelirin yaklaşık yüzde 9’una karşılık gelen kombine gelirleri ve Türkiye ihracatındaki yaklaşık yüzde 7’lik payıyla Türk ekonomisinin itici gücü konumundadır. Koç Topluluğu’nun iş modelinin odağında faaliyet gösterdiği ülkeler ve dünya için sürdürülebilir değer yaratmak bulunmaktadır. https://www.koc.com.tr/

Tofaş Hakkında:
Türkiye'nin önde gelen otomotiv şirketlerinden biri olan Tofaş, 1968 yılında kurulmuştur. Tofaş'ın hisselerinin %24,3'ü İstanbul borsasında işlem görmektedir; kalan hisselerin kontrolü Koç Holding ve Stellantis arasında eşit olarak paylaştırılmıştır. Tofaş'ın halka açık hisseleri İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Kurumsal Yönetim ve Sürdürülebilirlik endekslerinde de yer almaktadır. Stellantis'in önde gelen üretim ve Ar-Ge merkezlerinden biri olan Tofaş, ana ortaklığının global ürün geliştirme projelerinde önemli roller üstlenerek Türkiye ekonomisine, sanayisine ve Ar-Ge bilgi birikimine katma değer yaratmaktadır. Tofaş fabrikasında Fiat Doblò ve Fiorino'nun yanı sıra Fiat Tipo/Egea ailesinin sedan, hatchback, station wagon ve cross modelleri de üretiliyor. Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep®, Maserati, Ferrari markalarının distribütörü olarak Tofaş, Türkiye'de geniş bir marka ve ürün portföyü sunmaktadır.

STELLANTIS'İN GELECEĞE DÖNÜK AÇIKLAMALARI
Bu açıklama ileriye dönük ifadeler içermektedir. Özellikle, gelecekteki olaylara ve operasyonların beklenen sonuçlarına, iş stratejilerine, önerilen faaliyetten beklenen faydalara, gelecekteki finansal ve faaliyetsel sonuçlara, önerilen faaliyet için öngörülen bitiş tarihine ve faaliyetlerimizden veya bu faaliyetlerin sonuçlarından beklenen diğer hususlara ilişkin açıklamalar ileriye dönük açıklamalardır. Bu açıklamalar, “olabilir”, “olacak”, “beklemek”, “olabilir”, “olmalı”, “niyet etmek”, “tahmin etmek”, “ummak”, “inanmak”, “sürdürmek”, “yolunda”, “tasarlamak”, “hedef”, “amaç”, “maksat”, “ tahmin etmek”, “projeksiyon”, “görünüm”, “beklentiler”, “plan” veya benzeri ibareleri içerebilir. Bu tür ileriye dönük açıklamalar, gelecekteki performansın garantisi olarak görülemezler. Bu açıklamalar, Stellantis'in mevcut bilgi düzeyine, gelecekteki beklentilerine ve gelecekteki olaylarla ilgili öngörülerine dayanırlar ve normal olarak, doğal riskler ve belirsizliklerle birlikte değerlendirilmelidirler. Bunlar olaylara ve gelecekte meydana gelebilecek/gelmeyecek veya var olabilecek/olmayabilecek koşullara bağlıdır. Bu nedenle bu açıklamalara, gereğinden fazla itibar edilmemelidir.

Gerçek sonuçlar, aşağıda sunulanlar da dahil çeşitli faktörler nedeniyle, ileriye dönük beyanlarda geçen ifadelerden önemli ölçüde farklılık arz edebilir: COVID-19 salgınının etkisi; Stellantis'in yeni ürünleri başarılı şekilde piyasaya sürme ve araç sevkiyat miktarlarını koruma kapasitesi; küresel finansal piyasalar, genel ekonomik durum ve otomotiv ürünlerine yönelik döngüselliğe tabi talepteki değişimler; yerel ekonomik ve politik koşullardaki değişimler, ticaret politikası ile küresel ve bölgesel tarifelerin veya otomotiv endüstrisine yönelik tarifelerin uygulanmasındaki değişiklikler, vergi reformlarının yasalaşması veya vergi kanunları ile yönetmeliklerindeki diğer değişiklikler; Stellantis'in, belirli markalarını küresel bakımdan genişletme kapasitesi; yenilikçi, cezbedici ürünler sunma potansiyeli; gelişmiş elektrifikasyon, bağlanabilirlik ve otonom sürüş dahil, üst düzey özelliklere sahip araçları geliştirme, üretme ve satma kapasitesi; ürün yükümlülüğü, garanti talepleri, çevresel iddialar, soruşturmalar ve davalar dahil çeşitli iddialar, davalar, resmi soruşturmalar ve diğer beklenmedik durumlar; çevre, sağlık ve güvenlik düzenlemelerine uyum çerçevesinde yapılan maddi işletme giderleri; otomotiv endüstrisinde konsolidasyona bağlı olarak yoğunlaşabilecek rekabet seviyesi; Stellantis'in, tanımlanmış fayda planlarının finansmanında açıklara maruz kalması; bayiler ve bireysel müşteriler için yeterli finansmanı veya bu finansmana erişimi sağlama ve finansal hizmet şirketlerinin kuruluş ve faaliyetleriyle ilgili riskleri yönetme kapasitesi; Stellantis'in iş planlarını hayata geçirmek ve işlerini, mali durumunu ve faaliyetlerinin sonuçlarını iyileştirmek için finansmana erişim kapasitesi; Stellantis'in ürettiği araçlardaki bilgi teknolojisi sistemlerini veya elektronik kontrol sistemlerini çalışamaz duruma getiren önemli arıza, kesinti veya güvenlik ihlali; Stellantis'in ortak girişimlerden beklenen faydaları gerçekleştirme kapasitesi; siyasi, sosyal ve ekonomik istikrarsızlıktan kaynaklı aksamalar; çalışanlar, bayiler ve tedarikçilerle ilişkilerimize dair riskler; Stellantis'in ürettiği araçlarda kullandığı hammaddelerin, parçaların, bileşenlerin ve sistemlerin maliyetlerindeki artışlar, bunların tedariklerindeki kesintiler veya aksamalar; çalışma ve endüstri alanlarına dair ilişkilerde ve yürürlükteki iş kanunlarındaki gelişmeler; kurlardaki dalgalanmalar, faiz oranındaki değişiklikler, kredi riski ve diğer piyasa riskleri; siyasi ve sivil kargaşa; depremler veya diğer felaketler; diğer riskler ve belirsizlikler. Bu açıklamada yer alan ileriye dönük her türlü ifade, yalnızca bu belgenin tarihi itibariyle geçerlidir. Stellantis, kamuya açık ve ileriye dönük beyanları güncelleme veya revize etme yükümlülüğünü reddeder. Stellantis'e maddi finansal sonuçları olabilecek faktörler de dahil, Stellantis ve işletmeleri hakkında daha fazla bilgi, Stellantis'in ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu ile AFM'ye sunduğu raporlar ve dosyalarda bulunmaktadır.