23.09.2021

Koç Topluluğu'nun Marka, Pazarlama ve İletişim Ekipleri Koç Marka Zirvesi'nde Buluştu

5 dk

Koç Marka Zirvesi'nin Gündemi: Varlık Sebebi Odaklı Marka İletişimi
 

Koç Holding, bu yıl ilk kez düzenlediği “Koç Marka Zirvesi” ile Topluluk şirketlerinin marka, pazarlama ve iletişim profesyonellerini bir araya getirdi. Varlık sebebi (purpose) odaklı marka iletişimi temasıyla düzenlenen etkinliğe Yazar ve Pazarlama Aktivisti Thomas Kolster ve Havas Küresel Strateji Direktörü Mark Sinnock konuk konuşmacı olarak katıldı. Her yıl küresel trendler ışığında iletişim ve pazarlamanın ayrı bir konu başlığına odaklanacak Zirve, Topluluk markalarının sinerjisini de artırmayı hedefliyor.
 
Zirvenin açılışında katılımcılara seslenen Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, “Ne mutlu ki, Koç Topluluğu olarak başarımızı hiçbir zaman içinde yaşadığımız toplumun refahından ayrı düşünmedik ve hiçbir zaman ticari, ekonomik performansla sınırlandırmadık” dedi.
 
Koç Holding Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Oya Ünlü Kızıl ise “Yarınlara ilişkin kaygıların arttığı bu dönemde, daha iyi bir geleceğin mümkün olduğuna insanları ikna eden, bu geleceğe giden yola ışık tutan öncülere ihtiyaç duyuluyor. Koç Topluluğu olarak bu önderlik bizim DNA’mızda var. Şirketlerimiz, belirleyecekleri varlık sebepleriyle bir nevi bu yolu aydınlatacak meşaleleri yakacaklar. Yol uzun, ama irademiz de bir o kadar güçlü. Adım adım ilerleyecek, iyi niyet ve temenni dilinin çok ötesine geçerek somut taahhütlerimizle ve yaptıklarımızla topluma yön göstereceğiz” dedi.
 
Koç Topluluğu şirketlerinin marka, pazarlama ve iletişim profesyonellerinin katılımıyla bu yıl ilk kez düzenlenen “Koç Marka Zirvesi”, 17 Eylül 2021 tarihinde çevrimiçi olarak gerçekleştirildi. Varlık sebebi (purpose) odaklı marka iletişimi temasıyla düzenlenen zirvenin açılış konuşmasını Koç Holding Kurumsal Marka ve Sponsorluklar Koordinatörü Okyar Tuncel yaptı. Değer temelli itibar yönetimi anlayışları sayesinde, hata yapmaktan korunduklarının altını çizen Okyar Tuncel, sözlerine şöyle devam etti: “Koç markasını, 95 yıllık bir değerler bütününü merkeze alarak yönetiyoruz. Geçmişten getirdiğimiz; güvenilirlik, dürüstlük, liderlik, iyimserlik gibi bazı temel değerlerin üzerine, zamanın ruhunu okuyarak yeni değerler ekliyoruz. Postmodern değerler olarak nitelendirdiğimiz kapsayıcılık, çevre odaklılık, kadın konusu başta olmak üzere eşitlikçilik bunlardan birkaçı. Bu köklü ve postmodern değerlerin birleşimi üzerine inşa ettiğimiz, değer temelli itibar yönetimi anlayışımız sayesinde, hata yapmaktan korunuyoruz. İş yapış şeklimize ve kültürümüze entegre ettiğimiz bu değerlere ilişkin marka stratejisini ise, iç ve dış paydaşlarımızın bizden beklentilerini doğru anlayarak ve küresel trendleri takip ederek belirliyoruz.” Koç Topluluğu’nun hiçbir paydaşını geride bırakmadan gelişime ve iyiliğe birlikte yürüdüğünü belirten Okyar Tuncel, bundan sonra da her zaman olduğu gibi iyiyi seçeceklerine inandıklarını söyledi.
 
Levent Çakıroğlu: “Ne mutlu ki, Koç Topluluğu olarak başarımızı hiçbir zaman içinde yaşadığımız toplumun refahından ayrı düşünmedik.”
Zirvenin açılışında katılımcılara seslenen Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, “Ne mutlu ki, Koç Topluluğu olarak başarımızı hiçbir zaman içinde yaşadığımız toplumun refahından ayrı düşünmedik ve hiçbir zaman ticari, ekonomik performansla sınırlandırmadık” dedi.
 
Koç Marka yıllara yayılan bir proje olarak devam edecek
Koç Marka, her sene gündemi iletişim ve pazarlamanın farklı bir odak alanından ele alarak Topluluk şirketlerini bir araya getirmeye devam edecek. Zirve sayesinde birbirinden öğrenen, iyi örnekleri paylaşan ve birlikte gelişen Koç Topluluğu, bir sanayi devi olmanın yanı sıra,  bir ‘Markalar’ devi olduğunun da altını çizecek. Her sene tekrarlanacak Zirve’ye ek olarak, Marka, Pazarlama ve İletişim ekipleri, Koç Topluluğu’nun iletişim ve etkileşim platformu KoçHub üzerinden oluşturulan dijital bir yapı ile yıl boyunca birlikte öğrenmeye devam edecek. Topluluk genelinde sinerjiyi artıracak bu uygulama sayesinde Topluluk şirketlerinin tamamı bilgi ve tecrübe anlamında hizalanırken, sektördeki liderlik rollerini de pekiştirecek.